zaterdag 5 maart 2011

Bakworkshop: Zoete broodjes bakken

Vandaag heb ik een workshop broodbakken bij Levine in Voorburg gevolgd. Wat heb ik weer veel opgestoken! Dit is de derde keer dat ik een workshop bij haar volg. De eerste keer vorig jaar juni in Hilversum, leerde ik een batard en een brood gevuld met zongedroogde tomaten, kaas en pijnboompitten maken.
Brood met zongedroogde tomaten, kaas en pijnboompitten
Batard
De tweede keer vorig jaar september bij haar in Voorburg. Die keer leerde ik vloerbrood met lijnzaad en een cranberry-pecannoten swirl maken.
Vloerbrood
Cranberry-pecannotenswirl
Vandaag was feestelijk brood aan de beurt. We maakten een mooi gevlochten brood gevuld met hazelnoten en amandelen.



Gevlochten hazelnoot/amandelbrood
En we maakten ook nog twee suikerbroden:


Met veel geduld legt Levine uit hoe je moet beginnen, hoe je kunt zien of het deeg goed is, hoe je het moet vormen, hoe je tot een goed resultaat komt.
Ik was vandaag weer samen met M. die ik ook bij eerdere workshops heb ontmoet.
Behalve dat ik veel geleerd heb is het ook zo’n bijzonder gezellige dag, geweldige begeleiding, fantastische lunch en ondertussen leuk commentaar van hij die boven zit J.

4 opmerkingen:

  1. Leuk stukje en de broden worden steeds mooier :-). Volgende keer stokbrood en brioche toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooi!! Vooral jouw cranberry-pecannotenswirl en het gevlochten brood vind ik prachtig!! Ja gewoon veel doen en veel proberen/experimenteren is het toverwoord voor goed broodbakken!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bakken met Levine. Lucky you! :o) Zij heeft inderdaad heel veel broodbak talent. Je broden zien er practig uit, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven blog!, ziet er goed en lekker uit :-). Op naar onze volgende workshop stokbrood & brioche!

    BeantwoordenVerwijderen