zaterdag 30 april 2011

Koninginnedag

Gisteravond kreeg Man vriend CG op bezoek, het was lang geleden dat ze elkaar gesproken hebben. We gingen op de markt op een terrasje wat drinken. We kregen het in plastic bekertjes, de mannen hun bier, ik een rosé, want na 19.00 uur wilde men in verband met Koninginnenacht geen glas meer op de terrassen. Maar wijn uit een plastic bekertje ... dat kan toch niet? Ik heb met de hand op mijn hart beloofd dat ik niet met het glas zou gaan gooien ... en mijn smeekbede had resultaat, ik kreeg het in een wijnglas.

Omdat de herrie wat teveel werd, we wilden tenslotte ook met elkaar praten, zochten we een ander terras in een wat rustiger gedeelte en hebben daar ook lekker gegeten.
Het was een tijd geleden dat wij in eigen stad uit eten zijn geweest en hoewel niet bedoeld, zodoende toch een beetje verjaardag gevierd. Was erg gezellig met CG.
Later op de avond in gesprek geraakt met een 70-jarige Groninger, een Stadjer, JH, grappig was dat.

Vanmorgen boodschappen gedaan en verder lekker thuis gebleven en Koninginnedag met en schuin oog op TV gevolgd.
Bij de boodschappen asperges en lekkere aardbeien gekocht, ze stonden buiten en bij het langslopen rook het zo heerlijk dat we gelijk omdraaiden en twee doosjes aardbeien kochten, voor 5 euro. Een doosje om te snoepen en het andere om gemarineerde aardbeien te maken. (zie recept). Hier trouwens handige informatie over aardbeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen