zaterdag 10 september 2011

Bakworkshop: Stokbroodjes en Brioche


Vandaag samen met Marina weer naar een broodbakworkshop van Levine. Deze keer zijn stokbrood en brioche aan de beurt. De recepten krijg je bij de workshop.
De stokbroodjes zijn met zonnebloem- en pompoenpitten, sesam- en lijnzaadjes. De lengte is aangepast aan een normale oven.
Brioche is een zacht zoet brood met melk, eieren en veel boter.

deeg voor het stokbrood, 1e rijs
gevormde stokbroden
2e rijs
insnijden
gebakken stokbroden
brioche na de 2e rijs
gebakken brioche






Dit is m’n vierde workshop bij Levine en het is weer een fijne dag. ‘Hij van boven’ was er ook, erg gezellig en ik heb weer een hoop geleerd. En met deze heerlijke broden kom je dan thuis:



6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit! Wat zal het lekker geroken hebben daar op die workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lekker .... ik geniet nog altijd van de geur van versgebakken 'gewoon' brood, ook al mag ik 't niet meer hebben :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha het is je nog gelukt om je blog te schrijven voor de treinreis richting Groningen! Heel veel plezier alvast voor jullie komende vakantie!
    Tot snel als we richting de sligro gaan, vanaf wanneer kan jij weer?

    Liefs Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!
    Ik lees Levine haar blog al heel lang, en ik bak mijn eigen brood maar ik ben nog nooit naar een workshop geweest. Lijkt me wel hartstikke leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je zo snel een review hebt geschreven :-). Het was weer een erg gezellige dag! Tot een volgende keer, gezellig.

    O ja, 1 correctie op je bericht: de recepten van het stokbrood en de brioche staan (omdat ik ze bij de workshops gebruik) niet op mijn weblog.

    BeantwoordenVerwijderen