zaterdag 1 september 2012

Rotjeknor


Vanmiddag even naar Rotterdam. De nieuwe laptop is bijna een feit. Moest tie nog even in de wacht omdat er eerst een nieuwe fiets nodig was … nu gaan we hem halen!
De oude Powerbook G4 loopt op z’n laatste benen.
Appeltjes zijn een flinke uitgave, maar ik heb ze altijd gehad. Ik krijg altijd ruzie met die andere soorten, ik kan het nooit onthouden hoe het allemaal moet.
Als we bij de iAmstore komen blijkt mijn keus niet op voorraad te zijn … dus bestellen en weer nog even geduld hebben.

Het is een mooie middag dus gaan we nog even de stad in. Het terras van Melief Bender is helaas propvol, daar tegenover zit je in de schaduw,  er komt een tafeltje vrij bij het caffeetje naast Melief. Er zitten twee heren luidruchtig de politiek te bespreken, ze hadden het ook over de gif-affaire in Lekkerkerk en kwamen niet op de naam van de toenmalige burgermeester Hans Ouwerkerk (later ook van Groningen). Man kon ze helpen en voor je het weet zit je in discussie met echte Rotterdammerts, niettan? De ene gaat D66 stemmen, de ander SP.
Daarna schuiven we nog even door naar Melief, voor de laatste zonnestralen èn een portie Rotterdamsche bitterballen. Uren kan ik het volhouden op zulke terrassen.


De zon verdwijnt en het wordt fris, we spoeden ons terug naar CS en zie hoe snel deze wereldstad lijkt te veranderen als je weer een poosje niet geweest bent.







3 opmerkingen:

  1. Waarin onderscheiden Rotterdamsche bitterballen zich van andere?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroegen wij ons ook af, Harry, behalve dat je ze uitspreekt met een natte t ...

      Verwijderen
  2. Mijn laptop krijgt ook kuren .... maar weet niet of ik voor een appel ga of toch maar weer voor een met Windows (mijn zonen verklaren me voor gek :-) )

    BeantwoordenVerwijderen