zondag 21 oktober 2012

Meer muziek ...

De zestiende dag en tevens de een-na-laatste dag van onze vakantie. Morgen gaan we weer huiswaarts. Maar deze dag proppen we nog he-le-maal vol met muziek. We verlaten vandaag Nieuweschans. Voordat we richting stad Groningen gaan, bezoeken we nog het mooie garnizoenskerkje in Oudeschans. Klassieke muziek. Ik ben benieuwd, ik weet niet veel van klassiek, soms vind ik iets erg mooi, soms word ik er helemaal kriegel van, maar vanmorgen gewoon weer eens ondergaan.



Kamermuziek, georganiseerd door Vrienden van het NNO (Noord Nederlands Orkest). Frank Mulder, hobo, Leo de Jong, fagot en Elena Malinova piano. Frank Mulder, met z'n leuke Amerikaanse tongval, is een onderhoudend verteller.
Van de namen van de componisten M. Glinka, F. Poulenc en L. van Beethoven ken ik alleen de laatste. Het meeste vond ik erg mooi, maar ik hou vooral van de sfeertjes in dat soort kerkjes.
Na afloop gaan we bij de Piekenier lunchen, samen met veel andere bezoekers van het concert, gezellig vol daar.


Dan vertrekken we naar Groningen, onze laatste nacht zitten we weer in het Budgett Hostel. Tegen vieren gaan we naar Café Koster, Jan Henk de Groot treedt daar op. In het begin van onze vakantie waren we bij zijn CD-presentatie. Hoewel ik de aanleiding van die CD, over zijn zieke zoontje, mooi vind, raakt de muziek me niet echt. Maar toen hij vandaag een paar liedjes in het Gronings zong, toen was er wel iets … ik kan het niet zo goed verwoorden, het is net of er geen ziel zit in het Engels. Dit is natuurlijk mijn persoonlijk ervaring, maar wat vond ik de Groningse liedjes prachtig!

Jan Henk de Groot
We hoorden gisteravond dat Douwe Doorduin en Melvin Bonnet ook weer een optreden hebben. In de Irish Pub (Ceallaigh als ik het goed heb), vlakbij dus lopen we daar ook nog even naar toe. Leuk hoor!
Douwe Doorduin
Melvin Bonnet
Joost Dijkema
Ik had nog een groupon voor een heel betaalbaar etentje bij Indiaas Restaurant Ganga, we bellen dat we wat later komen, want we hebben het erg naar ons zin in de Pub. Uiteindelijk moeten we wel een keer gaan eten, want de avond is nog lang. Hoewel Indiaas niet m'n favoriete keuken is, was het erg smakelijk.

Tot slot naar café Marleen, vanavond treden Inge van Calkar, Frank Fiedler en Steve Bradshaw op. Prachtige muziek weer, we vonden alleen het aantal covers wat teveel, liever hadden we wat meer van de mooie eigen liedjes van Inge gehoord. Maar weer een erg fijne avond. 
Uiteindelijk in ons hotelbed vallen we direct in een diepe slaap.


Steve Bradshaw, Inge van Calkar en Frank Fiedler

Geen opmerkingen:

Een reactie posten