vrijdag 3 juli 2015

Zomer in Molenrij (dag 6)

Na een nacht vol donder en bliksem en stortregen zitten we bij het wakker worden zonder stroom. Weer een overeenkomst met de Griekse vakanties.
Maar het is snel opgelost. Vandaag ietsje minder heet, 28°C, nog steeds super!
We gaan eerst naar Kloosterburen, naar het geweldige boekwinkeltje Bij tij en ontij.





Een paar leuke boeken aangeschaft.
We fietsen daarna naar Leens, naar Oosterhouw. Die tuin heb ik iets mee en met de mensen ook. We maken een praatje met de eigenaar Klaas Noordhuis.
Hij en zijn partner willen naar een penthouse in Amsterdam verhuizen. Het landgoed staat te koop.
Maar tot nu toe weinig gegadigden en dat heeft met het aardbevingsgedoe te maken.

We zien dat de tuin begint te woekeren, maar nog steeds prachtig ... het is ook wel een gigaklus om dit bij te houden. Ik gun het de mannen dat het geheel in goede handen komt en dat alles bewaard mag blijven. Ik zou wel wat van de serviesverzameling willen.







Klaas laat ons een interview in een krant lezen over de grenspaal.



De grenspaal tussen Ulrum en Leens, inmiddels hartstikke scheef, markeert nu in theorie de grens van het aardbevingsgebied en dus de tragiek van de door de NAM bepaalde contouren. 
Bij deze zware onderwerpen nemen we maar een wijntje en een heerlijk gebakje van amandelmeel met chocola en noten, dat onverwacht licht smaakt.




We fietsen terug en kopen bij het leuke winkeltje de Fledder brood en sojamelk.

Om drie uur haalt Henk ons op en gaan we naar zijn huis. De Solexen worden van stal gehaald.

Ik doe het maar niet, ik heb niet zulke goeie ervaringen als ik me gemotoriseerd verplaats. Ik ga bij het Lachende Paard op het terras een wijntje drinken en als de mannen terugkomen eten we daar wat. Ze hebbende zomaar een vegetarische groenteburger!
Tot slot plukken we nog wat bonen in de moestuin van Henk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten