donderdag 21 juli 2011

Hildo

foto van Hildo's website
Soms lees ik in een leeg uurtje blogjes, zoals je vroeger weleens een tijdschrift pakte. De blogs van een bloemetje op woensdag bijvoorbeeld, prachtig vormgegeven pagina’s met veel rozen en spulletjes, in roze of andere pastelkleurtjes. Ik kan me verbazen over de creativiteit van deze blogsters, de ideeën en het werk wat er in zit, maar ook: Waar halen ze de tijd vandaan? Hun woningen zijn plaatjes! En dan kijk ik zuchtend mijn huiskamer rond. Het is geen zwijnestal hoor, maar de Ariadne moet niet langskomen!

Enerzijds word ik wel geïnspireerd door zulke blogs, anderzijds is het me soms ook een beetje te zoet. Dan surf ik even naar Hildo. Wat een verademing! Dan ben ik weer helemaal tevreden met mijn huishouden. Mijn favorieten op zijn site zijn Hildo's huis en Hildo's tuin, maar helemaal hilarisch is Hildo’s gourmetAls ik in een dip zit, ga ik op zijn site lezen. Binnen niet afzienbare tijd glij ik van de bank af van het lachen en kan je mij opdweilen!!
Hier wat stukjes tekst van zijn site:

Menu ‘Kleurenkoning’
Dat het wit van de frietsaus en het rood van de ketchup zo goed combineert met het bruin van de hamburger en het geel van de aardappelen brengt dit menu ook visueel op een hoog niveau.

Menu Vrolijke Pizza
‘… zakje van te voren diepgevroren (als u niet anders heeft eventueel verse) fijngesneden paprika's …’

Menu Spaghetti
Tomatensaus altijd uit het blikje halen met uw vingers voor maximaal rendement.
Intussen hebt u de spaghetti zelf natuurlijk al gekookt in water. Iets van 10 minuten, langer is niet goed anders wordt het drabbig. Hildo breekt het van te voren altijd in kleine stukjes want spaghetti met saus naar binnen slurpen geeft een dikke bende als je een baard hebt.

Menu ‘Deutsche Knödel (spreek uit: doitsje kneudel)’: U heeft nu een soort van klomp aardappel deeg. Dezelfde consistentie als de binnenzijde van een oliebol die niet gaar is. De knödel zelf smaakt naar niets, maar u dient ze in te zetten als een gekookte aardappel. De jus is belangrijk want een knödel is nogal kleverig en zonder wat extra sappen hebben ze de neiging een beetje in uw keel te blijven steken. Voor af en toe helemaal geen gek spul hoor!

Keuken opknappen: Hildo pakt de zaken serieus aan. Zelfs het gasfornuis moet even wijken zodat nieuwe vloerbedekking gelegd kan worden. Hoognodig want het oude vloerkleed was er niet beter op geworden nadat Hildo eens een nieuwe grasmaaier in de keuken uitprobeerde.
De nieuwe diepvriezer, koelkast en zelfs houtmotief zeil op de vloer! Dit tilt de efficiëntie van het keukentje naar topniveau.

Hildo's woonkamer: Bijzonder in het oog vallend is het post-modernisme van de zelfgemaakte computertafel. Gedurfd, maar Hildo meende dat het de weldadige warme atmosfeer van zijn kamer ten goede zou komen. Hildo wil u vooral attenderen op het gebruik van het authentieke bloemetjes design van gordijnen en vloerbedekking. Tevens is de verwarming, met zijn typisch industriële vormgeving, een blikvanger in de kamer.

Je moet echt even zelf op zijn site kijken, want met de foto’s erbij … fantastisch.

Ik heb helemaal niks met motoren, techniek of wapens (zelfs niets met baarden), maar wat schrijft hij leuk!
Hij verdient echt een plaatsje op mijn favoriete websites lijst.
Dit is een van de weinige sites die ik schaterlachend lees, erg vrolijk word ik ervan.

Hildo, blijf wel schrijven hé!

Hildo's tip tegen overkoken, een wasknijper!



8 opmerkingen:

  1. Ja, hij is hilaries! Dit is een goed voorbeeld van live-paradijsvogels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is goed! Wat een fijne tip! " Af en toe taart eten tot je beroerd bent. Is er iets beters? Hildo meent van niet!"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij maakt mijn dag helemaal goed! Echt lachen om zijn foto's! Heeft hij ook nog andere blogs?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Zuinigaan: Als je op zijn homepage kijkt, ben je voorlopig nog niet uitgelezen, aanraders: over zijn kat en over zijn aquarium.
    Ook heeft hij youtube filmpjes: itshildo, maar dan moet je wel van schieten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Angelika! Eigenlijk zou ik vanavond geen blogs meer lezen maar dan toch nog eens gekeken en kom ik bij jou terecht en lees wat en lees net wat ik nodig had voor een goede nachtrust! Bedankt daarvoor! Hier is het ook geen pareltje, allesbehalve; er moet dringend geschilderd worden, het grenen van de jaren negentig wil ik reduceren (om niet te zeggen weg...) en dochterlief moet dringend weer in haar kamer kunnen want de berging(wel mét raam dus net geen Harry Potter toestanden) is toch wat smalletjes al jeunt ze zich daar wel hoor, van haar geen klagen. Vanavond zei ik letterlijk tegen manlief 'Waarom ben jij toch geen zo'n klusser?' Ik kan nu niet geloven dat ik dat werkelijk zei.... Je ziet, dit logje was net wat ik nodig had ;-)
    Slaapwel,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je weer de betrekkelijkheid van de dingen, Marian, ook een goede nacht voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor Hildo, leuk om te lezen !

    Groeten vanuit Winschoten, het is hier weer rustig na het Hongerige Wolf-festival.
    Zelf alleen zaterdagavond naar het Ambonezenbosje geweest,
    was een mooie ervaring om voormalige bewoners en streekgenoten te ontmoeten en hun verhalen te horen.

    BeantwoordenVerwijderen