dinsdag 14 januari 2020

Tuinboeken

Ik heb vele tuinboeken. Allemaal nog in de verhuisdozen. Daar blijven ze voorlopig ook. Tot de verbouwing klaar is en er een boekenwand komt. Maar dat gebeurt pas in de tweede fase van de verbouwing.
Omdat ik toch graag door mijn boeken wil bladeren en de naslagwerken nodig heb, heb ik één doos uitgepakt.



Heel fijn om alvast weer wat te hebben, maar ik kijk er naar uit om ooit alles op z'n plek te zetten. Alleen al van het idee word ik blij.

Waar ik ook altijd blij van werd/word is het boek Natuurlijk tuinieren met inheemse planten, mijn lievelingsboek.
Ik kocht het in juni 1993 (!), toen ik alleen nog maar een dakterras had. Het zal nog tot 2018 duren tot ik een tuin heb.
Maar ik las en herlas het en zette stipjes bij planten die ik later zou willen hebben. Uiteindelijk wilde ik bijna alles hebben.
De prachtige foto's en de omschrijvingen vond ik toen, en nu ook weer, zo wervend dat je er erg hebberig van wordt.
Nu blijkt dat ik al aardig wat planten heb die in dit boek genoemd worden. 



Ik weet nog dat ik destijds vergeefs zocht naar meer boeken van deze schrijver.
Tot nu! 🙏

De (Be)Leefbare tuin is geen gewoon tuinboek, het gaat verder dan alleen soorten plantjes.
In uw (be) leefbare tuin, waar het voor u en voor wat er groeit, bloeit, woekert, vliegt, krioelt en scharrelt goed toeven is.
Ik kan er nog niet veel over zeggen, ik heb het net binnen, maar ziet er erg mooi uit en ik ga dus nu lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten