zaterdag 24 november 2018

Ontdekken en ontmoeten en genieten

Ben je al gewend? Die vraag krijg ik regelmatig. Ik hoef helemaal niet te wennen, ik voel me al vanaf het begin thuis. Ik mis de stad niet. Ik kijk wel uit naar de verbouwing, om het huis naar onze eigen zin en smaak te maken. Maar ik heb me ingesteld om zeker een half jaar in het kakelbont te leven en kan ik het vol te houden omdat dat eindig is. Hoop ik.
Nu we nog niet verbouwen is er lekker veel tijd om onze omgeving te ontdekken!

Elke morgen als ik uit het raam kijk schiet er door me heen ‘Hier wonen we, dit is van ons!’
Zo happy!
En er is veel leuks hier. We hebben de jaarvergadering van de dorpsvereniging bezocht, heel bijzonder, en zo weer met meer buren kennisgemaakt.
Afgelopen maandag in het Cultureel Podium Onderdendam, op 20 minuten rijden van huis, we waren nog net op tijd voor kaartjes, want helemaal vol … liedjes met verrassend mooie stem van de schrijver Auke Hulst en virtuoos gitaarspel van Christof Bauwens met verhalen over het leven, jeugd, reizen, muziek, en te jong gestorven vaders, aangrijpend het lied ‘My final skin’. Wat een geluk dat we in de buurt wonen!
Blij naar huis met boek plus CD.



Vrijdag gingen we naar de stad Groningen, Stad, eerst naar de biomarkt op de Vismarkt, dan lunchen met lekkere vegan spaghetti bij Gustatio en dan naar de Jumbo Foodmarkt met een groot vegan aanbodzij hebben de primeur om als eerste de vegan sashimi en sushi in de varianten zalm en tonijn te verkopen!
Sushi ben ik niet zo van, maar die sashimi ziet er zo heerlijk uit, dat wil ik graag proeven.
Smaak en textuur is goed, ongelofelijk goed zelfs.
Ik at nooit rauwe vis, maar ik denk dat het origineel prima benaderd wordt. Lekker met een sojadipsausje en ingelegde gember. Mooi geserveerd met eetbare bloemen. We kopen een bakje sashimi en twee pakjes diepvries van tonijn en zalm.



Leuk voor speciale gelegenheden. Een pakje kost € 6,50, wel prijzig, maar dat zal door het ontwikkelingsproces komen, denk ik.
Qua voedingswaarde stelt het niet veel voor, het bestaat uit 80% water … handig voor als je aan de lijn doet. 😆 Het is echt voor de leuk, feestelijk zonder dierenleed.

Vanmiddag kwam Sinterklaas aan bij het kleine haventje in Molenrij. We kwamen daar toevallig langs, omdat ik peren kon ophalen bij De Horizon, de vakantiehuisjes waar we vaak gelogeerd hebben. De peren waren per ongeluk op de composthoop terechtgekomen.
Hier geen demonstraties (maar ook nog geen roetveegpieten), leuk om te zien dat er heus wel kinderen hier wonen i.p.v. alleen maar grijze koppies.





Daarna gaan we naar Bakkerij De Eenvoud, de pipowagen met broodoven die we ook bezochten op Festival Hongerige Wolf en die nu in ons dorp staat. Waarschijnlijk blijft deze hier overwinteren.




Supergezellig met mededorpsbewoners/buren een broodje bakken.
Mijn eigen jammetjes smaken er prima bij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten