vrijdag 18 december 2020

Bamboe

Sinds we hier wonen is er in de voortuin nog niets gedaan. Er zijn twee lekke vijvertjes, waarvan eentje omringd is met bamboe. De minst mooie bamboe en de meest woekerende naar ik begreep.

Vandaag komt de hovenier met zijn graafmachientje dat ding verwijderen.


Ik heb van tevoren met een schepnetje in de eerste vijver gezocht naar kikkers of ander waterleven om deze eventueel te redden.

De tweede vijver kon ik door de bamboe niet bij, maar heb de hovenier gewaarschuwd dat er kikkers in kunnen zitten. Hij kwam twee dikke kikkers tegen en heeft deze voorzichtig verhuisd naar de greppel aan de andere kant van de weg.



Sommige wortelstukken leken wel een betonplaat, maar al gauw was het er uit en de vijvers weer dichtgegooid. Ook de grassen die bij de eerste vijver stonden werden uitgegraven. Een paar pollen heb ik bewaard en geplant bij de takkenril. Een deel van de uitgegraven bamboe gaat trouwens naar Ecokathedraal Grijssloot.

Voorlopig nog even een modderzooi als voortuin, want andere dingen gaan weer voor. En er zal nog wel regelmatig bamboe opkomen, want er zitten nog veel resten in de grond en ik begreep dat je er niet zomaar vanaf bent. Maar ik ben blij dat het eindelijk gedaan is.



Tussen de bamboe zaten waarschijnlijk veel muizennesten. Mogelijk dat deze buizerd daar op af kwam. Hij durfde zomaar naast de weg op het hek neer te strijken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten