woensdag 25 november 2020

Ecokathedraal

Het is er nog steeds niet van gekomen om de Ecokathedraal in Mildam te bezoeken, dat staat al zo lang op mijn wensenlijstje. Volgend jaar maar eens inplannen. Op Afanja's Weblog zijn alvast mooie foto's en video's te bekijken.

De uitgangspunten van de Ecokathedraal spreken me erg aan. Met regelmaat blader ik door het boek Natuur uitschakelen - natuur inschakelen van Louis Le Roy erbij. Veel van zijn ideeën zijn nog steeds actueel.

Leuk is dat iemand op een stukje grond hier vlakbij iets dergelijks is gestart. 
In Grijssloot onze eigen ecokathedaal in wording!
Ik nam even polshoogte en maakte wat foto's. Wie weet ga ik wel een keertje stapelen.











6 opmerkingen:

  1. Een "Eco kathedraal-project" vlak in jullie buurt.
    Angelika, jullie hadden geen betere woonplek kunnen kiezen!
    Wij zijn, al weer wat jaren geleden, ook in Mildam geweest. Zo bijzonder.
    En begin jaren '70 heb ik nog mee helpen stapelen in een groep met Le Roy zelf bij een project rond een kerk in Leeuwarden.
    Ik denk dat dit mijn tuinopvatting gedurende mijn hele verdere leven heeft beïnvloed.
    Een hartelijke groet van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je daar ook nog foto's van Zem? Het gaat om de Regenboogkerk in de wijk Bilgaard toch? Een samenwerking met architect Alberts

      Verwijderen
  2. Wel een hele nette Eco kathedraal, als de natuur zijn gang kan gaan wordt hij ook mooi.
    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een mooi Le Roy project is te vinden in Heerenveen, de Le Roy tuin. Het is een kilometer lange groenstrook midden in een woonwijk. Een ecokathedraal sinds 1966 waar nog steeds door vrijwilligers aan gewerkt wordt. Zie https://leroytuin.nl

    BeantwoordenVerwijderen