zaterdag 28 januari 2023

Gezinsuitje

Vandaag gaan we naar de expositie The Art of DC - The Dawn of Super Heroes in het Forum (DC = Detective Comics, een van de grootste Amerikaanse uitgevers van comics).

Wij hadden daar niet zoveel mee, maar zoon en schoondochter kwamen er speciaal voor naar Groningen en dus gingen wij mee! De expositie neemt je mee in de wereld van Batman, Superman, Wonder Woman en andere beroemde DC superhelden en schurken.

Mijn herinnering aan Batman waren de tekenfilms op TV eind jaren 60.

Toen in 1992 (denk ik) een Batmanfilm in de bioscoop draaide, zei ik tegen Henny: leuk moet je met onze zoon naar toe gaan! Wist ik veel dat dat zon enge film was voor een kind van amper 7. Met die griezelige Penguin gespeeld door Danny DeVito. Onze zoon kroop tijdens die film bijna in z’n vader! Later las ik dat de film door veel critici te donker, somber en schokkend werd bevonden. Een nachtmerrie film en totaal ongeschikt voor kinderen!

Nu weer voel ik me bezwaard dat ik man en kind daar destijds heen stuurde.

Maar goed, hij is uiteindelijk fan geworden.


We komen tegelijkertijd aan op het station in Groningen, zij uit Rotterdam, wij uit Winsum. Eerst koffie drinken en wat eten in de Drie Gezusters en daarna naar het Forum.



Ik moet toegeven dat de tentoonstelling erg leuk is, zeker om met z’n viertjes te bezoeken!

De kinders weten er veel van, kennen feiten en namen van producers, acteurs en veel meer.

Er waren mooie storybords, kostuums, digitale schilderijen en prachtige potloodtekeningen.



We hebben veel plezier en daarna gaan we lekker borrelen in de Ierse pub O’Malley’s, waar later ook mijn broer naartoe komt.


Uiteindelijk gaan we met z’n allen Italiaans eten bij Gustatio. Een erg vrolijke en gezellige dag!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten