vrijdag 24 maart 2023

Huiskamerrestaurant

Biotuinderij Animaheert, waar ik wekelijks geweldige groente haalde is er helaas mee gestopt. Het kwam financieel niet uit en ze willen meer tijd voor hun kunst, begrijpelijk. Maar nu zit ik weer zonder biologische groente. Ik koop dan wel wat bij de supermarkt en onze natuurwinkel Fluitekruid is overgenomen door Odin. Maar die vind ik te duur.

Op mijn zoektocht naar een nieuw adres voor biologische groente kwam ik Savanneboerderij Verbaarum in Bedum tegen. Te ver om elke week groente te gaan halen, maar toevallig zag ik dat ze ook een huiskamerrestaurant hebben. We besluiten er heen te gaan.


Geweldig mooie locatie, superleuke mensen en heerlijk eten! Onze concepten lijken wel wat op elkaar, maar toch ook weer anders. Het diner was vegetarisch. Een groot verschil is de prijs. Maar we zijn blij dat we gegaan zijn, erg leuk om deze bevlogen mensen te ontmoeten. Onze gastvrouw Christa heeft een heerlijk zuurdesembrood gebakken. Daarbij kruidenboter en prei-mosterdsoep als vooraf. Daarna een stoof van knolselderij en paddestoelen en een aardappelgratin. Plus rode ui compote en salade van eigen kweek sla en zelfgedroogde zontomaatjes. Dessert was een chocolademousse, gemaakt met eendenei. Met een leuke groep mensen, gezellig eten in de mooie voorkamer van de boerderij.



Op hun instagram pagina stond dit: dat we ineens Angelika, de huiskamerkok van Tuin Engelwortel uit Kleine Huisjes @engelwortel met haar man Henny aan tafel hadden zitten en daar hele leuke gesprekken mee hadden...ander concept, nieuwe inzichten en veel inspiratie...daar gaan we zeker naar toe...


Nou, jullie zijn heel erg welkom!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten