vrijdag 12 juli 2024

Morgenstond (4)


Vanmorgen om half 8 was het toch zo prachtig, het leek wel of ik in een schilderij liep. 
Een kort praatje met een aimabele (ex)boer.
Onderweg hoorde ik de Kleine karekiet, een klein bruin vogeltje dat graag tussen de rietstengels zit. Hier hoor je hem zingen:


Kleine karekiet, foto Vogelbescherming

Even over de dijk naar de kwelder kijken, zo heerlijk rustig ...
 

Maar opeens is het gedaan met de rust. Twee bussen en een aantal auto's arriveren. Wadlopers.


Ik gun ieder zijn vermaak, maar als ik hun gids was zou ik ze vragen wat stiller te zijn, passend bij een kwetsbaar natuurgebied. Je komt toch voor de natuur, hoop ik. Als je wilt joelen en zo, ga dan maar naar de Efteling.
En terwijl ik dat denk, voel ik me gelijk een grumpy oud wijf. Oeps!


Ik loop gauw verder, de andere kant uit en kijk later nog eens om. Geluid draagt ver hier. Wat kan een groep mensen een kabaal maken!


Aan het eind van de weg verschijnt daar mijn huis. Foto genomen vanuit de ingezaaide akkerrand. Misschien niet helemaal inheems, maar toch prachtig! Het was een heerlijke wandeling van 6 km.


Wat een geluk dat ik mijn rondje weer zo vroeg deed. Vanmiddag regen, regen en nog eens regen.
 
Leuk om zo'n serie van een paar dagen te maken. Als het bij het opstaan mooi weer is, ga ik lekker wandelen. Als de blaar genezen is misschien een groter rondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten