zaterdag 13 oktober 2018

Herfstsonate


Dit weekend is de dichtbijgelegen kwekerij, de Kleine Plantage, voor dit seizoen voor het laatst open.
Dit themaweekend, genaamd Herfstsonate, vindt ondanks oktober plaats op zonovergoten dagen.
Behalve dat de planten met 30% korting verkocht worden, staan ook Boekenantiquariaat Bij Tij en Ontij en de schrijfster Ria Loohuizen er met prachtige boeken. Ook andere kwekerijen staan er met kraampjes en er zijn lezingen.

Ik moet natuurlijk nog geen planten kopen, ik ga nog genoeg cadeau krijgen van vrienden met tuin, en de winter komt eraan.
Maar hoe moeilijk is dat om toch niet iets aan te schaffen, zeker met die korting.
De zon schijnt uitbundig, we eten een vegan (!) ijsje, maken een praatje met Ria Loohuizen en anderen. Ik koop het boek Zilt en Bitter van haar en Mijn Architect kiest een schitterend boek van Bij Tij en Ontij: The History of Garden Design.



Door de kwekerij gewandeld, heel mooi aangelegd. Bij het bouwwerk twijfelen we ... is het een echte ruïne of is het een folly?




Toch een paar planten gekocht, want daar kun je toch niet zomaar aan voorbijlopen?
Ik viel echt voor een anemoon, wit met aan de achterzijde een zweem van lila.
Ook voor de kleur van een lila aster, die had ik ook eens op mijn dakterras in Gouda.
Een sterke, mooie plant, maar vooral omdat er veel bijen op af komen. Toen ik hem uit de auto haalde en naar de tuin liep, kwamen er al allerlei bijtjes opzitten, hoe snel ze dat doorhebben!
En nog een verbena (2 soorten), die wil ik al zo lang hebben. Ik heb me goed ingehouden vind ik.
Daarna gaan we nowat drinken op het terras bij de Mosterdmakerij.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten