vrijdag 12 oktober 2018

Tuinwerk

In de voortuin ontdekte ik deze mooie inktzwammen (1). Het schijnt dat ze in deze staat eetbaar zijn, maar ik laat ze liever staan. Een dag later (2) en twee dagen later (3) zien ze er zo uit:
En een nieuw groepje is er al weer gearriveerd, foto's met 1 dag verschil:

Ik heb mezelf een speeltje cadeau gedaan … een hakselaar. Hoewel een aantal mensen het me afgeraden had, zo’n particulier ding haalt het niet bij een professioneel apparaat. Maar de reviews van deze waren zo goed, dat ik het toch maar waagde.
Het was even een dingetje om hem goed af te stellen, maar toen vielen de resultaten mee.
Ik had al drie bergen afsnoeide takken liggen en die heb ik vandaag allemaal klein gehakseld.


Een compostbak timmeren staat nog in de planning, maar het gehakselde snoeihout heeft nu een plekje naast het houthok, wat eerst een soort vuilnisbelt was. Mijn Architect heeft dat voor een deel opgeruimd en uitgezocht naar wat nog bruikbaar is en wat weg moet.
Dat hele bouwwerk moet uiteindelijk weg, maar voor nu nog bruikbaar. De pannen gaan er nog af en worden netjes opgestapeld voor hergebruik. Dus nu ligt daar een soort composthoop van snoeisel, niet helemaal volgens de regels.



Verder heb ik een goedkope open compostbak van draad aangeschaft om al het blad in te verzamelen, hopelijk wordt dat mooie bladaarde, want dat kan ik goed gebruiken.
Blad genoeg hier met al die bomen.
Heerlijk zo heel de dag buiten bezig zijn … en het weer werkt ook erg mee.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten