zaterdag 8 juni 2019

Kleurige soorten in mijn tuin: roze-rood

Echt rood komt vooralsnog niet voor in de tuin (hemelsleutel is een soort rood, maar bloeit pas tegen het najaar). Er staan drie pioenrozen (Paeonia) in mijn tuin, twee daarvan zitten vol knop en ik ben benieuwd wat voor kleur ze hebben.
Ze doen er lang over om open te gaan. Tergend langzaam.



Maar uiteindelijk is het zover. Ze zijn diep donkerrose, tussen rood en magenta in denk ik.
Erg lastig om ze natuurtrouw op de foto te krijgen.


5 juni 2019
10 juni 2019
Aan een plant zitten gevulde en enkele bloemen. Beide struiken hebben gelijke kleur.
Ik denk dat het Boerenpioenen zijn.



Het derde exemplaar heeft geen knoppen, maar nu er wat bomen weg zijn staat hij meer in de zon, dus misschien bloeit hij volgend jaar.



Ik zet in de kamer een vaas met pioenen, zodat ik er binnen ook van kan genieten.
Ze staan precies een week. Wat een schitterende plant!
Buiten zijn ze helaas wat verwaaid door de harde wind.


Waar ik ook blij mee ben in mijn tuin is Het Zeeuws knoopje, Astrantia Major, zo'n leuk bloemetje en druk bezocht door bijen en vlinders.




Een verrassing bleek deze plant:


Ik wist eerst niet wat er uit de knoppen zou komen, maar het is een Beemdkroon, Knautia, ik denk Knautia macedonica. Ook weer zo'n mooie roodachtige kleur, en geliefd bij de vlinders.


Wat er opeens knalrood uitknalt is een papaver!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten