zaterdag 22 juni 2019

Vlierbloesem en St. Jansmarkt

Omdat ik de zieltogende vlierstuiken in mijn tuin rigoureus gesnoeid heb, zullen ze niet bloeien. Ze zijn wel mooi uitgelopen en zetten alle energie in nieuw blad maken.
Hopelijk heb ik volgend jaar een mooie oogst.
Voor dit jaar mag ik bij de buren plukken.

Ik maak er dit jaar limonade, gelei en siroop van.



De limonade is nieuw, ik vond op internet de tip om er een paar rijstkorrels bij te doen voor een mousserend effect.
Nou, dat heb ik geweten, na een week had ik champagne! Het spoot uit de flessen.

Maar het was wel ongelooflijk lekkere limonade geworden. Ongekookt, zodat alle goede eigenschappen van de bloesem er nog ruim inzitten. Gekochte frisdrank kan hier niet aan tippen!

Samen met een buurvrouw hebben we een kraam op de jaarlijkse St. Jansmarkt.
Erg leuk om te doen, heel gezellig en het was prima weer.
Jammergenoeg was het niet erg druk, maar in deze maand is er in alle omliggende dorpen wel wat te doen, en zeker vandaag! Zoals de buurman zei: ‘Er zijn te weinig zaterdagen in juni’.
Maar al hebben we weinig verkocht, des te meer werd er geproefd en dat was ook erg leuk.
De buurvrouw had heerlijke taarten gebakken en ik had naast de jams ook vegan tartaar met ui om te proeven, groot succes!




Verder verkochten we nog tuintijdschriften en -boeken en kookboeken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten