donderdag 23 januari 2020

Nieuwjaar - voornemens


Goeie voornemens in het nieuwe jaar. Ik heb ze meestal wel. Na een -met mededorpelingen- uitbundig gevierde oudejaarsavond, liet ik de volgende ochtend de kater uit.
Terwijl ik zo op de stille en grijze Nieuwjaarsochtend een vierkantje liep, nam ik me voor om weer eens een poosje te stoppen met alcohol én wat meer te bewegen. Winterkilootjes sluipen er ongemerkt aan.
Ik was op de vrijdagen al gestart, samen met 2 buurvrouwen, met Aquasport in Pieterburen. Plan was dus om elke dag te bewegen. En om weer meer boodschappen op de fiets te doen. 


1 jan. liep ik 4,09 km
2 jan. liep ik 6,20 km
3 jan. regende het, dus deed ik een klein rondje bos 1,05 km
4 jan. liep ik 4,93 km
5 jan. liep ik 6,83 km
6 jan. had ik pijnlijke voeten en ging dus fietsen 7,96 km
7 jan. fietse ik 14,21 km

Toen werd ik grieperig en kwam van het hele plan niets meer terecht, maar daarna vol goede moed weer aangevangen. 
Hond Mate komt bij ons logeren, hij is van buren die een weekje op vakantie aan.



16 jan. liep ik 1,25 km
19 jan. liep ik 4,48 km met Mate
20 jan. liep ik 2,60 km met Mate
21 jan. liep ik 2,61 km met Mate en fietste 12,42 km
22 jan. liep ik 4,40 km met Mate en fietste 12,27 km
23 jan. liep ik 4,00 km met Mate

Zo'n hond in huis is een goeie stok achter de deur om lekker te lopen, hij moet tenslotte uit.
De gegevens op de app werken ook stimulerend, het is leuk om achteraf het resultaat te zien.






1 opmerking: