maandag 31 augustus 2020

Oogst



Hoewel ik een piepkleine moestuin heb en een ieniminikasje, eten we nu toch regelmatig iets uit de tuin. Na de tuinbonen kwamen de sjalotjes. Plant er 10 en krijg er 120!


De grote courgetteplant geeft nu veel mooie vruchten, na een lastige start door slakkenvraat. Een andere soort liet ik in het kapucijnerrek klimmen, er komen niet veel vruchten, maar wel mooie kleintjes, groen, geel en gestreept.




De teentjes van de Esculaapui zijn pittig! De broedbolletjes (eigenlijk de zaden) zijn nog pittiger, zo heet als spaanse peper.
Zou er een recept bestaan om er iets van te maken? Iets als sambal of wasabi-achtigs. Ik kon niets vinden op het internet. 




En heel veel tomaten! Ik heb ossehart-, kers- en trostomaten.



Van een deel maak ik een heerlijke, pure tomatensaus. Hier vind je het recept.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten