zondag 17 januari 2021

De tuin in januari: Wit

Gisteravond begon het te sneeuwen, een dun laagje poeder. Ik zag dat het in de ochtend alweer zou gaan regenen, dus nam ik me voor om vroeg op te staan om foto's te kunnen nemen.

Ta en Lucy vinden er niks aan:


Het kippenverblijf:


De tuin vond ik mooi, zo in het wit, maar veel sneeuw was het niet.





Buiten de tuin heeft de Boscommissie, waar Henny deel van uitmaakt, de wilgen geknot.
Rechts zie je nog de berg stammen liggen van de boskap door staatsbosbeheer:



De takken liggen klaar om versnipperd te worden, ik hoop dat het hier gebeurt en dat ik wat kruiwagens mag hebben, mijn twee snipperpaadjes kunnen wel weer wat gebruiken.
Het bos ziet er wat tragisch uit, maar de Boscommissie hield alles goed in de gaten en er zijn toch nog wat bomen gespaard.


Gelukkig hebben we nog de mooie abelen.


De sneeuw verdwijnt snel, op deze foto is het 10 uur. Daarna is het al snel een natte kledderzooi.



2 opmerkingen:

  1. Witte Lucy verdwijnt in de sneeuw, als je niet uitkijkt.
    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moest wel écht vroeg op voor mooie plaatjes, het was ook hier al snel een vieze dooiboel.
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen