woensdag 31 maart 2021

Tuin in maart

Maart is toch zo'n fijne maand, alles gaat nu weer beginnen!


Begin van de maand lijkt het nog kaal, maar er is al veel te zien.


Dit jaar zie ik weinig winterakonietjes, jammer, ik had gehoopt dat ze zich zouden vermeerderen.

 
De Trachestemon doet het prachtig!

De kornoelje die ik vorig jaar kocht, bloeit voor het eerst.


Speenkruid heeft zich wel goed uitgebreid. Overal in de tuin zie je de zonnige gele bloemetjes.


De eerste hommels vinden hun weg naar de krokussen.



Dit is een hoepelroknarcis, Narcissus ‘Spoirot’. Volgens de omschrijving zou hij ivoorwit zijn, maar ik vind het meer geel.
Ik heb nog navraag gedaan bij Nijssen, het antwoord was dat ze bij kou wat geler zijn.
Ze staan in het Witte perk, dus denk ik erover om ze na de bloei te verhuizen.
Leuk zijn ze wel:


Vogelmelk (Ornithogalum balansae) is weer opgekomen.


Sneeuwroem, Chionodoxa luciliae:


Sleutelbloem:

Anemoontjes ook weer van de partij:


Deze is nieuw, ook van Nijssen, Saffierhyacint (Puschkinia scilloides var. libanotica.)
't Is toch net Delfts blauw:


Ook nieuw in de tuin op drie plekjes: Kievitsbloem, Frittilaria meleagrin (Nijssen)


Gevlekt longkruid bloeit met twee prachtige kleuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten