zondag 22 mei 2022

Waddenfestival 2022

Vandaag vindt het jaarlijkse Waddenfestival plaats. Door corona is het de afgelopen twee jaar niet doorgegaan. Het wordt georganiseerd door het bezoekerscentrum in Pieterburen, waar ik vrijwilliger ben. Gisterochtend heb ik geholpen met van alles klaarzetten en vandaag heel de dag werken.

Vijf minuten vóór de opening:

Het is vooral op gezinnen met kinderen gericht. Er zijn allerlei leuke activiteiten, zoals braakballen uitpluizen, insectenhotels maken, zandkastelen maken, broodje bakken, met de huifkar naar de dijk en schilderen op de dijk of waterdiertjes zoeken op de kwelder.

Alle vrijwilligers zijn ingedeeld bij de activiteiten. Ik starte met broodjes maken voor de lunch van de vrijwilligers, een voorbeeld maken voor de insectenhotels, bijspringen bij broodjes maken voor de verkoop, helpen bij broodjes bakken met kinderen. In de middag ging ik naar de dijk, helpen bij het schilderen.

Er werden houtsculpturen verkocht door de Noord-Duitser Christoph Smith, en ik was gelijk verkocht, dat wil zeggen ik kocht er drie.

Er zijn zo'n 800 bezoekers geweest, het was een drukke, maar erg leuke dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten