zondag 28 mei 2023

Open Tuin (1)

Ik word zo blij van mijn tuintje. Ja, voor Groningse begrippen is het geen grote tuin, maar voor mij groot genoeg. Ik heb veel mooie en bijzondere planten, wilde planten gaan ook hun gang. Er komen egels in mijn tuin. Insecten zie ik helaas te weinig, maar dat ligt niet aan de tuin.

Honingbij op Bieslook:

Zwartkopvuurkever op Trachystemon orientalis:

Ik vind het leuk om mijn tuin open te stellen, zodat anderen er ook van kunnen genieten. Ik doe dat gewoon zelf, zonder aangesloten te zijn bij tuinorganisaties. Ik sta nog wel te boek bij Groei en Bloei, hoewel ik geen abonnee meer ben. Ik sta ook op de site Bezoek mijn Tuin, maar voor mij werkt facebook het beste. Ik hoef natuurlijk geen busladingen mensen, daar is het hier echt te klein voor.


Vandaag besloot ik ik dat de opening van het tuinseizoen voor Engelwortel aanving.

Op deze mooie pinksterdag waaide het nog wel, maar was verder goed te doen, zonneschijn en geen regen. Ik had lekkers gebakken, bosvruchtentaart en beterkoek.




Dadelbonbons met chocola en eetbare bloemetjes uit eigen tuin:



Zo kan ik ook nog iets verdienen, is het idee.

Henny had de bewegwijzering gemaakt en dan maar afwachten.



We hadden uiteindelijk 9 bezoekers. Niet veel, maar wel allemaal heel gezellig.

Het is een begin.

Ik had hier en daar zitjes uit de wind gezet.






Kobus, de paalzitduif:


Heel veel schijnpapavers dit jaar:


Eindelijk de lupine, na drie jaar weggevreten te zijn door de slakken. Nu hij groot en sterk is, blieven ze hem niet meer.


De planten verzinnen zelf de kleurencombinaties, hoef je niks voor te doen:


Voor een enkele bezoeker is het wat te wild, maar de meesten vinden het net zo mooi als ik.


Zelfs nog een beroemde muzikant op bezoek, Lourens Leeuw!


Deze Open Tuin Zondag 5 bezoekers





2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuin is het geworden, Angelika!
    Vanwege de leeftijd enzo rijdt mijn echtgenoot nauwelijks meer auto, en ik al helemaal niet, anders waren we al lang eens bij je geweest.
    Nu geniet ik van je foto's. Wat een vreugde biedt een tuin toch.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen