donderdag 1 februari 2024

Kamerplanten F

Een kleine plant, een Ficus microcarpa ‘Ginseng’, die ik al zeker drie jaar heb. Hij heeft niets met Ginseng te maken, hij kreeg deze naam omdat de wortelstok er op lijkt. Hij komt oorspronkelijk uit Zuidoost-Azië en kan in de natuur wel 20 meter hoog worden.

Ik wist niet dat het een soort bonsai-vorm schijnt te zijn. Dus moet ik hem eigenlijk snoeien. Ik vond de bovenste bladeren al zo groot worden, een beetje uit verhouding. Binnenkort zal ik dus maar eens snoeien, hopelijk krijgt hij dan een betere vorm. Misschien kan ik het snoeisel stekken. 


Nog een Ficus, maar dan anders. Ficus benjamina ‘Golden King’. Een tropische bosplant.
Kan een lastige zijn, want als hij het niet naar zijn zin heeft kan je bladval krijgen.

Eigenlijk heb ik hem gestolen. Hij was bij de supermarkt uitgedroogd en dus afgeprijsd, maar de handscanner rekende de originele prijs en verwijderde ik weer. Ik was van plan om na het afrekenen naar de servicekassa te gaan en de plant apart af te rekenen. Helemaal vergeten dus, bedacht ik thuis.




1 opmerking:

  1. Gestolen goed gedijt niet zeggen ze dan. Maar dat valt in dit geval nog aardig mee, hij staat er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen