vrijdag 29 maart 2013

Romanza Brava

Roland Brons
David Hollestelle
In de pub hier in Gouda, waar mijn zoon regelmatig de muziek verzorgt was op 16 maart een optreden van Romanza Brava. Jullie moeten echt even komen, smste hij … dit vinden jullie leuk!
Dat vonden we ook ... en dat in een Pub met een onmogelijk podium, in de looproute naar de toiletten. Het maakte allemaal niks uit het was super!
Het is afgeladen vol, je kunt je kont niet keren, Man houdt z'n iphone omhoog met dit resultaat, hilarisch vanaf 2:08 kijk hier

Als de Pub een reisje naar het optreden in Leeuwarden gaat organiseren, begint het gelijk te kriebelen. Zijn wij sowieso altijd in voor reisjes richting noordnederland, nu we de band kennen hoeven we helemaal niet na te denken.
In een spelersbus vol met 20 pubgangers in tweëeneenhalf uur naar Leeuwarden, keet en jolijt, maar met een strenge chauffeur. Gangpad staat vol met trays blikjes bier. Sneeuwstormen onderweg. Ik zat goed, ik mocht op de eerste stoel voorin, omdat ik soms niet helemaal kotsvast ben in busjes. Om de haverklap wordt er geroepen om plas- danwel rookpauzes. 



We komen iets te vroeg aan bij Poppodium Romein, een deel van het reisgezelschap gaat eerst wat eten, de rest - waaronder wij - gaan de kroeg in, Café 't Lieverdje.


Cafe 't Lieverdje
Men had zich daar waarschijnlijk op een rustig vrijdagavondje ingesteld  maar niet meer nadat het zooitje ongeregeld uit Gouda binnenkwam. Het was feest!
Dan naar het optreden, in het voorprogramma zat Call me Skinny, dat was leuk om hem weer te zien en te horen. Solo, mooie liedjes, toch een beetje jammer zonder band (vind ik).


Call me Skinny
Dan Romanza Brava, weergaloos, wat een rasmuzikanten, echt heerlijk! Dat is nog 's uit je dak gaan! 

Romanza Brava is een band met leden uit Herman Brood's Wild Romance, en ze spelen dan ook nummers van Brood, ook van Neil Young, Bowie enz. maar wel in eigen stijl en ook spelen ze eigen muziek.
In plaats van David Hollestelle was er vanavond Dany Lademacher, ook super.




Doorgewinterde muzikanten met een stevige sound èn  mooie mannen  mag ik graag zien!

Roland Brons, zang en gitaar
Otto Cooymans, toetsen en zang
Dirk Vermeij, gitaar en zang
Dany Lademacher, gitaar en zang
Jan ’t Hoen, drums en Nico Heijligers, basgitaar
napraten met de "paddy's”


2 opmerkingen:

  1. Kwam deze blog ineens tegen op internet, leuk om te lezen. Tot de volgende keer! Grtz Roland

    BeantwoordenVerwijderen