zondag 28 april 2013

Gezing en Geplaas

Heerlijk geslapen en nog een groot deel van de dag bij ‘Jan wilde een tuin’, mooi weer ook, dus aardig wat bezoekers voor de tuin. We hadden het fijn hier.

In de middag wandelen we terug naar het station in Winschoten. We hebben nog een half uur voor de trein vertrekt, en nemen een wijntje op het terrasje in de zon van Grillroom Pizzeria Ali Baba, gerund door een aardige Turk.


In Groningen checken we weer in bij Budgett en ook nu weer een hartelijke ontvangst.
Vanavond gaan we naar cafe Marleen voor ‘Gezing en Geplaas’.
Bert Hadders en Herman Sandman schetsen een beeld van hoe het is om op te groeien in de veenkoloniën, Bert d.m.v. liedjes (altijd goed) en Herman d.m.v. verhalen, humoristisch en vol zelfspot.
Verder is het natuurlijk heel gezellig bij Marleen en om middernacht ben ik jarig.
Van Marleen krijg ik het boek De lange leegte van Herman Sandman voor m'n verjaardag. Dat is mooi, kan Herman er gelijk iets in schrijven.



2 opmerkingen:

  1. Tja, ik kom ook uit die buurt en het moet me van het hart, dat de veenkoloniën niet echt zijn blijven hangen hoor. Heb me redelijk aangepast aan de streken waar ik woon en gewoond heb. Ik erger me wel aan de verhalen, dat de mensen die daar wonen zo onderuit gehaald worden.....! Sorry, want dat doet hun geen goed....!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ervaar het helemaal niet zo dat de mensen daar onderuit gehaald worden in de verhalen van Herman Sandman, hij schrijft met humor en relativerend, wat ik vooral lees is, dat zijn hart in de Veenkoloniën ligt.

      Verwijderen