zaterdag 9 februari 2019

Sneeuwklokjes

We gaan naar Landhuis Oosterhouw, naar het jaarlijks Sneeuwklokjesgala, met (volgens de aankondiging) een miljoen sneeuwklokjes.
Je merkt dat er vernieuwing gaande is, in het huis en in de tuin. Gelukkig maar, want ik vind het een bijzondere plek. Het is goed dat er opgeknapt en verbouwd wordt.
Toch vind ik de sfeer van vergane glorie ook mooi!

Deze mooie clip is opgenomen in de tuin van Oosterhouw:


Je kunt heel lang dwalen door deze tuin!






Hier was eerst water, helaas werd deze vijver gedempt:


De sneeuwklokjes zijn bijzonder groot en al zo vroeg open. Het zijn er inderdaad heel veel.
Als ik een van de tuinvrijwilligers aanspreek, vraagt hij of ik er eentje wil hebben. Natuurlijk, graag!

Ook ziet het geel van de winterakonieten:



Na de wandeling door de tuin kunnen we opwarmen in de keuken, heel gezellig met andere bezoekers. Koffie met pistache/amandel ‘sneewklokjesgebak’.


Bij thuiskomst zet ik het Oosterhouw-sneeuwklokje gelijk in mijn tuin. Daar heb ik trouwens ook heel veel sneeuwklokjes, maar die zijn stukken kleiner en nog niet open.



4 opmerkingen:

  1. Leuk, als je nog meer sneeuwklokjes wil, we hebben er genoeg.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk! We komen gauw weer eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sneeuwklokjes lijken me dit jaar echt een voorjaarsbode. een flinke winterperiode lijkt er niet meer in te zitten, dat is wel eens anders geweest wanneer de eerste sneeuwklokjes bloeiden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het, hoewel de winter mooi kan zijn, zie ik reikhalzend uit naar het voorjaar.

      Verwijderen