dinsdag 22 oktober 2019

Paddestoelen en een kikker


De kastanjestoel, voor padden en elfen:


Op paddestoelenjacht in eigen tuin vind ik nog niet veel, maar wel wat fraaie exemplaren en ook bijzonder gekleurde schimmels:


Terwijl ik zo speur door de tuin, hoor ik iets achter me en zie nog net hoe deze kikker op de stoel springt, met z'n achterpoot tussen het ijzer. Hij blijft in die rare houding zitten en kijkt me aan.
Ik zeg tegen hem: ‘Dat zit toch niet comfortabel?
Hij antwoordt: ‘Ik zit hier best’.
Ik kniel op ooghoogte en bekijk hem eens goed.
Hij vraagt of ik hem ga kussen.
‘In hemelsnaam, nee, wat moet ik met zo'n prinsenkerel?’
Toen sprong hij van de stoel af en schoot via het lievevrouwebedstro diep onder de vrouwenmantel.




1 opmerking:

  1. Wát een variatie aan paddenstoelen in je tuin!
    Hier zie ik (nog) niet zo veel, merkwaardig genoeg.
    Maar goed dat je die kikker niet gekust hebt, zou best arbeidsintensief zijn geweest, zo'n Prins erbij in onderhoud ;-)
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen