vrijdag 14 februari 2020

Pop-up restaurant


Omdat er in de winter niet zoveel gebeurt in de Theeschenkerij van Domies Toen, besloot de (toenmalige) uitbaatster Inez een Pop-up restaurant te starten, ‘Het Siepeltje’. Maandelijks op een donderdag en vrijdag een driegangendiner.
Meestal vegetarisch, maar nu voor Valentijn vegan. Inez vroeg of ik wilde helpen. Het menu was al helemaal uitgedacht, daar hoefde ik niets aan te doen. Ik vond het wel leuk om mee te helpen. De donderdag was een beetje rommelig, maar gelukkig niet teveel gasten, dus ging verder prima. We zijn met z'n drieën, Inez, Rita en ik.
Vanavond, vrijdag, is volgeboekt. Zo'n twintig gasten hebben gereserveerd. Meestal ben ik wel wat zenuwachtig bij dat soort aantallen. Ik had handige bonnen gemaakt, zodat we konden bijhouden welke tafel wat al gehad heeft. We zijn een goed team en alles liep op rolletjes.



Het menu was:
Welkomstcocktail en amuse (campari, witte wijn en spa rood of sinaasappelsap, wafels met paprikadip)
Aziatische groentebouillon met shiitake en paksoi
Portobello met tomaat en chili en boterbonenpuree
Kokosijs met versuikerde ananas


Ik had nog een alcoholvrij alternatief voor de cocktail meegenomen, gemaakt van hibiscusbloemen, daar werd verrassend veel gebruik van gemaakt.

Het was leuk om een keertje mee te helpen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten