zondag 2 augustus 2020

Open Tuinen in de buurt


Dit weekend is de Open Tuinen Estafette van Groei&Bloei. Nieuwsgierig naar wat voor tuinen in de buurt zijn, gaan we er vier bezoeken, met ongeveer vergelijkbare grootte als die van ons.
In onze naaste omgeving zijn vier tuinen van particulieren. Kwekerijen, borg en botanische tuin laten we even buiten beschouwing.
In het dorp Eenrum zijn twee tuinen. Als we aankomen begint het net te stortregenen, maar gelukkig een korte bui.

Tuin 1

Deze tuin is met 15 are bijna 2x zo groot als de mijne, maar met veel gras. Het is een erg nette tuin, keurig. Je kunt zien dat er veel werk heeft plaatsgevonden. Ondanks mooie soorten planten ‘raakt’ deze tuin me niet.

Tuin 2

Deze tuin bevalt me al iets beter dan de vorige. Toch ook weer veel gras, wat er perfect uitziet, net vloerbedekking. De beplanting is minder netjes dan de vorige tuin, wat al wat prettiger aandoet. We hebben een erg leuk gesprek met de eigenaars. 

Al fietsend naar Ulrum passeren we een prachtig veld met gerst:

Tuin 3

Tuin in Ulrum, bij een karakteristiek pand uit 1870 en is de woon- en werkplek van twee veelzijdige kunstenaars.
De tuin is ook een expositieruimte voor beelden van brons en cortenstaal.

Tuin 4

De laatste tuin is in Leens. Een gezellige tuin, waar je ziet dat er met veel liefde wordt getuinierd. Lekker rommelig. Veel spulletjes en dingetjes, wat hier goed past.
(Waar ik zelf voor moet opletten om niet aan toe te geven).

Het waren niet heel bijzondere tuinen, toch ben ik blij dat ik ze nu ken. Volgend jaar wil ik ook meedoen en nu weet ik dat mijn tuin net weer even anders is, dus dat lijkt me wel leuk voor tuinbezoekers.
Ik heb me aangemeld bij G&B en binnenkort komt men kijken.
Ik sta inmiddels ook op Bezoekmijntuin.






1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd hoe ze de tuin vinden van Groei&Bloei ?
    Zeker weten dat je er bij komt.

    Liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen