maandag 17 april 2023

Tuin in april (1)

Ik hoopte op een mooie maand april, maar het valt tot nu toe tegen. Veel kou en regen. Dus nog steeds niet klaar. De planten trekken zich er weinig van aan. Van alles groeit en bloeit al.

Na een langzame start vorig jaar hebben de corydalis bulbosa en solida zich nu wat meer uitgebreid.



De Saffierhyacint is ook weer terug (Puschkinia scilloides var. libanotica) ...



... net als de Kievitsbloemen.



Nieuw in de tuin is de Amerikaanse vergeet me niet, Omphalodes verna, gekregen van Jan Wilde een Tuin. Prachtig diepblauw!


 

Naast de Blauwe druifjes in verschillende tinten blauw her en der, heb ik ook een zachtroze druifje, Muscari ‘Pink Sunrise’:



In het najaar van 2021 heb ik bollen geplant van de aparte Hermodactylus tuberosa, ook wel Vingerknol of Zwarte iris genoemd. Groot was mijn teleurstelling dat er niets van opkwam in het voorjaar.  Maar nu weer een jaar later was hij daar ineens! Bijzonder in geelgroen met een bijna zwarte lip.



De prachtige wilde hondstand, Erythronium dens-canis:



Iets later komt ook de gele Erythronium ‘Pagoda’:


De hele tuin krijgt al een groene waas. Nu nog wat meer zonneschijn a.u.b.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten