maandag 26 september 2011

Domies Toen

Een laatste blik uit de tuin van Finisterre
De negende dag van onze vakantie, het gaat hard. We hebben zo lekker geslapen in huize Finisterre. En dan een heerlijk ontbijt met leuk servies.
De servethouders zijn met een vaasje er aan vast, zodat je er een bloem in kan zetten. (Die moet ik ook hebben!)





We kunnen moeilijk wegkomen hier, maar uiteindelijk is het tijd. Jammer dat ik maar één nachtje had geboekt. We krijgen nog een eigengemaakt potje jam mee, zo attent. Ik denk dat we hier nog wel eens terug zullen komen.
Ook voor Galerie de Pronkkoamer, want die was gesloten.
We pakken weer in en laten Saaksumhuizen achter ons. We rijden naar Pieterburen en bezoeken daar Domies Toen.

Herfsttijloos
Domies Toen (tuin van de dominee) is een oude pastorietuin, met stinzenplanten, kruiden en wilde planten. Een fijne plek om te zijn.
Een ecologische, botanische tuin waar het altijd lekker rustig is. Ik ben donateur geworden omdat ik het een mooie, heerlijke tuin vind, dus dat wil ik wel steunen. Als we in de buurt zijn, gaan we er altijd wel even kijken.

Aronskelk

Geeraerdtscruyt... als ik er weer eens pesto van ga maken, zal ik het zo noemen
Lieveheersbeestjes aan het liefhebben


Man aan het tekenen in het zonnetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten