zaterdag 27 april 2019

Moestuin in april 2019


De kapucijners zijn groot genoeg om de grond in te gaan.


De aalbes die ik vorige maand snoeide loopt flink uit en heeft al bloemtrosjes. Links daarvan heb ik de blauwe bes en rechts de kruisbes geplant. De kruisbes heeft ook al wat bloemen.




Links van de kapucijners staan de lava's en de zwartmoeskervel.
Tijdens een bezoek aan Domies Toen kreeg ik wat planten en ook twee soorten pootaardappels.






Tussen de stoeptegels heb ik uien geplant, die kreeg ik ook van mijn buurman.
Daarvoor heb ik koolrabi geplant, die had ik al voorgezaaid (nog niet op de foto).
Ik heb bij het betonijzer wat extra touw gespannen, ik had de indruk dat de kapucijners het ijzer lastig vonden om aan vast te ranken. Inmiddels groeien ze goed.
De tuinbonen komen ook op, die ik voorgezaaid had doen het beter dan de rechtstreeks in de grond gezaaide.


De naaste boeren hebben dit jaar ook aardappels. Net een paar dagen geleden gepoot en de eerste keer spuiten is een feit. Dat is de andere kant van wonen op het platteland en ook even wennen. Gelukkig mag het alleen als het windstil is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten